رژیم درمانی

لاغری سریع و آسان با چند ترفند ساده آشپزی رژیمی!

لاغری سریع و آسان با چند ترفند ساده آشپزی رژیمی!
لاغری سریع و آسان با چند ترفند ساده آشپزی رژیمی!

 

لاغر شدن و جلوگیری از چاقی ترفندهای مختلفی دارد. یکی از این ترفندها لاغری با آشپزی رژیمی است. در مقاله امروز ما لیستی از ترفندهای ساده تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند به بهترین اندام زندگی‌تان دست یابید.

 

غذاهایی که در خانه آماده می‌شوند همیشه بهتر از فست فودها هستند. همچنین پختن وعده‌های غذایی در خانه، یک استراتژی عالی برای افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند. متاسفانه برخی از عادات پخت و پز کاملا چاق کننده هستند. حتی وعده‌های غذایی سالم نیز با روش‌های آشپزی نادرست، ناسالم می‌شوند. در مقاله امروز ما لیستی از ترفندهای ساده آشپزی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند به بهترین اندام زندگی‌تان دست یابید:

 

برای لاغر شدن از روغن پخت و پز مناسب استفاده کنید
تمام روغن‌های پخت و پز مانند هم نیستند. بعضی از روغن‌ها، نقطه‌ی دود بسیار پایینی دارند که باعث می‌شود برای سرخ کردن مواد غذایی، ایده آل نباشند. بدتر اینکه وقتی این روغن‌ها به نقطه دودشان می‌رسند، شروع به تجزیه شدن می‌کنند. آن‌ها رادیکال‌های آزاد و مواد سمی تولید می‌کنند که به وضوح ناسالم هستند. روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ برای استفاده در سس‌ها، چاشنی‌ها و پخت و پز با حرارات کم مناسب هستند زیرا آن‌ها نسبتا سریع می‌سوزند.

 

روغن کانولا، روغن ذرت و روغن نباتی برای زیاد سرخ کردن مناسب هستند زیرا به سرعت نمی‌سوزند. اگر شما می‌خواهید از روغن زیتون بکر برای سرخ کردن استفاده کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. با این‌حال شما باید آن را با یک روغن آرام سوز ترکیب کنید تا نقطه‌ی دود روغن زیتون را بالا ببرید.

 

برای لاغر شدن اندازه وعده غذایی تان را چک کنید
وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، اندازه سهم‌های غذایی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اما راستش را بخواهید کنترل اندازه سهم‌های غذایی آن هم وقتی که شب قبل مقدار زیادی پاستا درست کرده‌اید، کار دشواری است. اگر مراقب اندازه وعده‌تان نباشید کالری بیشتری از آن‌چه به طور معمول می‌خورید، مصرف خواهید کرد. توصیه ما این است که برای سالم نگه داشتن سهم غذایی‌تان، مراقب اندازه وعده غذایی‌تان باشید مخصوصا اگر غذاهای بر پایه کربوهیدرات یا غذاهای گوشتی سرو می‌کنید.

 

برای لاغر شدن از یک تابه فر استفاده کنید
بریان کردن یکی از بهترین راه‌ها برای پایین نگه داشتن کالری غذاست. اما بسیاری از افرادی که عاشق گوشت بریان هستند، به جای تابه‌های فر از ظروف پخت و پز معمولی استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که گوشت در هنگام پخته شدن، در چربی خودش برشته شود و محتوای کالری گوشت افزایش یابد. استفاده از یک تابه فر، این مشکل را حل می‌کند. یک تابه‌ فر به چربی امکان می‌دهد که از گوشت به پایین چکه کند و کالری و سطوح کلسترول را پایین نگه می‌دارد.
برای لاغر شدن مقدار زیادی ادویه اضافه کنید.
عادت نکنید که برای خوشمزه کردن غذای مورد علاقه‌تان از نمک، کره، شکر یا روغن بیش از حد استفاده کنید. این چاشنی‌ها می‌توانند محتوای کالری غذای شما را به طور قابل توجهی افزایش دهند. به جای استفاده از چاشنی‌های ناسالم از ادویه‌ها استفاده کنید. گیاهان خشک و ادویه جات، بدون چربی و کالری اضافه، غذاهای مورد علاقه شما را سیر کننده‌تر می‌کنند. شما می‌توانید برای ایجاد طعم‌های جدید و جالب، گیاهان و ادویه‌های مختلف را نیز با هم ترکیب کنید.
برای لاغر شدن از روغن کمتری استفاده کنید
آیا عاشق غذاهایی هستید که در روغن زیاد سرخ می‌شوند؟ با این کار می‌توانید صدها کالری به وعده‌های غذایی خانگی‌تان اضافه کنید. فقط چند قاشق غذاخوری روغن می‌تواند بیش از ۱۰۰ کالری به هرغذایی که می‌پزید، بیفزاید و این کالری‌ها، خیلی سریع جمع می‌شوند.
روغن پخت و پز باید برای جلوگیری از چسبیدن غذا به تابه استفاده شود و به این معنا نیست که هر غذای سرخ کردنی را در روغن زیاد، غوطه ور کنید. توصیه ما این است که در هنگام سرخ کردن غذا در ماهیتابه از اسپری روغن استفاده کنید. به این ترتیب شما در استفاده از روغن زیاده روی نمی‌کنید و غذایتان بیش از حد چرب نمی‌شود.

 

برای لاغر شدن از گوشت گاو استفاده کنید
بر خلاف باور عموم، ماکیان سالم‌تر از گوشت گاو نیستند. یک وعده ۱۱۵ گرمی از گوشت بوقلمون چرخ شده، ۲۰۵ کالری دارد. در حالیکه یک وعده همان سایزی از گوشت گاو بدون چربی و چرخ شده، ۱۵۵ کالری دارد. شما می‌توانید با استفاده از حداقل روغن، کالری را بیشتر کاهش دهید.

دکتر نگین از مرکز سلامت

تحریریه مرکز سلامت از مجموعه‌ای از پزشک‌های عمومی و رزیدنت‌های تخصصی برای تولیدمحتواهای خود در زمینه سلامت و بهداشت استفاده می‌کند. با خیالِ راحت این اطلاعات را مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً عبارت زیر را حل کنید *

دکمه بازگشت به بالا