داروی گیاهی و طب سنتی

تخم شربتی گیاهی مفید برای ماه رمضان

تخم شربتی گیاهی مفید برای ماه رمضان
تخم شربتی گیاهی مفید برای ماه رمضان

 

حالا که ماه مبارک رمضان فرا رسیده است با یک تیر چند نشان بزنید. با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی سالم تهیه کنید که پیری زودهنگام را از شما دور، به تناسب  اندامتان کمک و تشنگی را برایتان قابل تحمل تر می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها فوق العاده است.
شربت تخم شربتی با آب لیموترش
شما می توانید با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی ساده و سالم تهیه کنید که سرشار از ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است. این نوشیدنی باعث ایجاد احساس سیری و تنظیم میزان قند خون می شود. مصرف منظم این نوشیدنی به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان فراوان، پیری زودهنگام را از شما دور کرده و به تناسب  اندامتان نیز کمک می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها فوق العاده است. در این مطلب شما را با فواید شربت آبلیمو و تخم شربتی و طرز تهیه آن بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
آب لیموترش و تخم شربتی سرشار از کلسیم
زمانی که صحبت از تأمین کلسیم بدن به میان می آید همه یاد محصولات لبنی می افتند. اما شما می توانید نوشیدنی های دیگری تهیه کنید که سرشار از کلسیم بوده و زودهضم تر از شیر هستند. میوه های سرشار از ویتامین مانند لیموترش باعث تولید و نگهداری هر چه بیشتر کلسیم در بدن می شوند. لیموترش انرژی اندکی وارد بدن می کند و در عین حال سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و یکی از مرکبات سالم محسوب می شود. از طرف دیگر تخم شربتی سرشار از مواد معدنی و به خصوص کلسیم و پتاسیم است. ترکیب آب لیموترش و تخم شربتی یک مکمل فوق العاده به خصوص برای خانم هایی است که در مرحله یائسگی قرار دارند.
آب لیموترش و تخم شربتی برای کاهش وزن
همان طور که گفته شد آب لیموترش و تخم شربتی برای سلامت خانم ها فوق العاده است. چون به بهبود عملکردهای بدن کمک می کنند. درست است که این نوشیدنی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش چربی های انباشته شده در ناحیه شکم و ران ها شود اما به دلایلی که ذکر خواهد شد به کاهش وزن کمک می کند.

شما می توانید با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی زیباتر و سالم تر شوید و گذر عمر را شکست دهید. اگر به دنبال دلیل این تأثیر می گردید باید بگوییم که تخم شربتی منبع فنول ها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) است

نتایج پژوهشی که در مجله American Society Nutrition به چاپ رسیده است، تخم شربتی به کاهش وزن بدن کمک می کند چون سیرکننده بوده و در کاهش اختلالات غذایی موثر است. از طرف دیگر ترکیب این دو ماده غذایی باعث تنظیم میزان قند خون، تصفیه بدن و حفظ سلامت روده ها می شود. تخم شربتی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، فیبرها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و مواد معدنی مفیدی است که ذخیره چربی ها را متزلزل می کنند.
از دیگر ویژگی های تخم شربتی که به کاهش وزن کمک می کند قدرت جذب کنندگی آن است. در واقع تخم شربتی می تواند تا ۱۰ برابر بیشتر از وزن خود آب جذب کند؛ در نتیجه سیرکننده است و تأثیر زیادی در سلامت و تناسب اندام دارد. این دانه های ریز و پرخاصیت با مشکل دهیدراته شدن بدن (کم آبی) مقابله کرده و باعث بهبود جذب مواد مغذی و الکترولیت ها می شوند. تخم شربتی به دلیل دارا بودن زینک (روی) باعث می شود که عضلات، انرژی و مقاومت بیشتری داشته باشند و به این ترتیب نیز با چربی ها مقابله کنند.
برای بهره مندی از خواص لاغری این نوشیدنی بهتر است آن را صبح مصرف کنید. در این صورت بدنتان با قدرت بیشتری با التهاب ها مقابله کرده و سلامت دستگاه قلب و عروق ارتقا پیدا می کند.

استفاده از تخم شربت در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است
آب لیموترش و تخم شربتی برای مقابله با پیری زودهنگام
از هر چه بگذریم سخن «زیبایی و جوانی» خوش تر است. داشتن بدنی سالم، بدون توکسین و بدون کمبود ویتامین به معنای زیبایی بیرونی است. یعنی فردی که سالم است زیبا و بانشاط به نظر می رسد. باید بدانید عواملی مانند استرس، قرار داشتن در معرض اشعه های ماورای بنفش، آلودگی و رژیم های غذایی نادرست باعث بروز پیری زودهنگام می شوند. شما می توانید با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی زیباتر و سالم تر شوید و گذر عمر را شکست دهید. اگر به دنبال دلیل این تأثیر می گردید باید بگوییم که تخم شربتی منبع فنول ها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) است. ترکیب این آنتی اکسیدان ها با آب لیموترش برای مقابله و نابودی رادیکال های آزاد فوق العاده موثر خواهد بود. آنتی اکسیدان های موجود در تخم شربتی باعث احیای آسیب های وارد شده به سلول های پوستی، مقابله با التهاب و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شوند. بنابراین خودتان را به یک لیوان از این نوشیدنی مهمان کنید.
طرز تهیه ی شربت آب لیموترش و تخم شربتی
بعد از آشنایی اولیه با خواص ترکیبات این نوشیدنی و اثرات آن ها زمان آن رسیده است که با روش ساده تهیه این نوشیدنی بیشتر آشنا شوید.

مواد لازم

 مواد لازم میزان
تخم شربتی ۵ گرم
آب یک و نیم لیوان معادل ۳۰۰ میلی لیتر
 لیموترش ۱ عدد
 عسل ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه
مانند هر نوشیدنی و شربتی که با تخم شربتی تهیه می شود لازم است که ابتدا اجازه دهید تخم شربتی ها در نصف لیوان آب (۱۰۰ میلی لیتر) خیس شوند. بعد از یک ساعت با دانه هایی غلیظ شده و ژله ای روبه رو می شوید که بسیار مغذی هستند. در مرحله بعد کافی است که آب لیموترش را بگیرید و با ۱ لیوان آب (۲۰۰ میلی لیتر) مخلوط کنید. سپس تخم شربتی های خیس خورده و ژله ای را به لیوانتان اضافه کنید. نوشیدنی تان را با یک قاشق غذاخوری عسل شیرین کرده و ترجیحاً به صورت ناشتا میل کنید. با مصرف منظم این نوشیدنی خواص فوق العاده آن را شاهد خواهید بود.

دکتر نگین از مرکز سلامت

تحریریه مرکز سلامت از مجموعه‌ای از پزشک‌های عمومی و رزیدنت‌های تخصصی برای تولیدمحتواهای خود در زمینه سلامت و بهداشت استفاده می‌کند. با خیالِ راحت این اطلاعات را مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً عبارت زیر را حل کنید *

دکمه بازگشت به بالا