تغذیه

چگونه تغذیه سالم را شروع کنیم ؟

در این مقاله با روش هایی برای تغییر در رژیم غذایی و شروع یک تغذیه سالم آشنا می شوید.
چگونه تغذیه سالم را شروع کنیم؟ تغذیه سالم با یادگیری روشهای جدید درغذا خوردن مانند اضافه کردن میوه های تازه، سبزیجات و غلات سبوس دار و کاهش در غذاهایی که دارای مقدار زیادی چربی، نمک و شکر هستند شروع می شود. تغییر در رژیم غذایی و شروع یک تغذیه سالم شامل یادگیری در مورد تعادل، تنوع و میانه روی در تغذیه است.

 

رسیدن به تعادل
در طول روز از تمام گروه های مواد غذایی مصرف کنید مانند دانه ها، مواد غذایی پروتئینی، میوه و سبزیجات، و فراورده های لبنی. به بدن خود گوش دهید، فقط در زمانی که گرسنه هستید بخورید و در زمانی که احساس سیری کردید از غذا خوردن دست بکشید.

 

تغذیه متنوع:
در خوردن ماجراجو باشید، غذاهای مختلف و متنوع از تمام گروه های غذایی انتخاب نمایید. به عنوان مثال، برای هر زمان که می خواهید میوه مصرف کنید این انتخاب یک سیب نباشد بلکه از انواع مختلف انتخاب کنید. خوردن انواع مواد غذایی هر روز به شما کمک خواهد کرد تمام مواد مغذی به شما برسد.

 

تمرین اعتدال
آیا بیش از حد یا خیلی کم از یک ماده غذایی مصرف می کنید؟ تمام مواد غذایی، اگر در حد اعتدال خورده شوند می تواند بخشی از تغذیه سالم باشند دراینصورت حتی شیرینی ها نیز می توانند خوب باشند.

 

چرا تغذیه سالم مهم است ؟
غذا خوردن سالم کمک خواهد کرد که تعادل مناسبی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی دریافت کنید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا احساس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشید. و می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را بهتر کنترل و مدیریت کنید، تغذیه سالم یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید برای جلوگیری و کنترل بسیاری از مشکلات بهداشتی، انجام دهید از جمله:
بیماری قلبی
فشار خون بالا
دیابت نوع ۲
برخی از انواع سرطان

 

تغذیه سالم همان رژیم غذایی است؟
غذا خوردن سالم یک رژیم غذایی نیست ،این به معنای ایجاد تغییراتی است که شما می توانید با ایجاد آن ها از زندگی تان تا پایان عمر لذت بیشتری ببرید.
رژیم های غذایی موقتی هستند و از آن جا که هنگام داشتن رژیم شما کمتر می خورید، ممکن است اکثر اوقات احساس گرسنگی داشته باشید و پس از متوقف کردن رژیم، برای جبران آنچه از دست داده اید پرخوری کنید.
یک تغذیه سالم؛ متنوع و متعادل از مواد غذایی بسیار رضایت بخش تراست. با داشتن فعالیت جسمی بیشتر و تغذیه سالم شما به نتیجه بهتری می رسید تا داشتن یک رژیم سخت.

 

چطور می توان تغذیه سالم را به یک عادت تبدیل کرد :
ابتدا در مورد دلایل خود برای تغذیه سالم فکر کنید، آیا شما می خواهید برای بهبود سلامت خود کاری کنید؟ آیا شما می خواهید به احساس بهتر برسید؟ آیا می خواهید الگویی برای بچه های خود باشید؟
سپس در مورد برخی از تغییرات کوچک فکر کنید، آنهایی را انتخاب کنید که می توانید ادامه دهید.

 

سعی نکنید همه ی تغییرات را یک باره انجام دهید.
یک هدف آسان را در نظر بگیرید که بتوانید به آن برسید، مانند داشتن یک سالاد و یک تکه میوه در هر روز.
ایجاد یک هدف بلند مدت ، مانند داشتن یک شام گیاهی در هفته.

 

از کجا می توان کمک گرفت و حمایت شد ؟
داشتن حمایت از دیگران در ایجاد تغییرات تغذیه ای می تواند کمک بزرگی به شما کند هر چه حمایت از شما بیشتر باشد، آسان تر از پس آن بر خواهید آمد. از خانواده و دوستان خود بخواهید که تغذیه سالم را با شما شروع کنند و به شما کمک کنند وعده های غذایی سالم را بشناسید و یاد بگیرید و دستورالعمل های آن ها را به اشتراک بگذارند.

 

دکتر نگین از مرکز سلامت

تحریریه مرکز سلامت از مجموعه‌ای از پزشک‌های عمومی و رزیدنت‌های تخصصی برای تولیدمحتواهای خود در زمینه سلامت و بهداشت استفاده می‌کند. با خیالِ راحت این اطلاعات را مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً عبارت زیر را حل کنید *

دکمه بازگشت به بالا