تغذیه

مواد غذایی مفید برای سلامتی کلیه ها

اعضایی لوبیایی شکل و مایل به رنگ قرمز که در هر دو طرف ستون فقرات بدن واقع شده، کلیه ها برای بدنتان خیلی حیاتی هستند، چون کار اصلی آنها تصفیه خون است. اگر از بیماری های مربوط به کلیه رنج میبرید یا میخواهید سلامتی آنها را حفظ کنید، این مواد غذایی را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

 

فلفل دلمه ای قرمز:

پتاسیم کمی دارد و یک منبع عالی از ویتامین ها C و A ، B6 ، اسیدفولیک و فیبر است، فلفل دلمه ای قرمز لیکوپین، آنتی اکسیدانی است که از شما در برابر سرطان های خاص محافظت می کند. میتوانید آن را در سالاد ریخته و میل کنید.

 

سیب:

کلسترول را کاهش داده و از یبوست جلوگیری کرده و در برابر بیماری های قلبی از شما محافظت می کند، در عین حال خطر ابتلا به سرطان را هم کاهش می دهد. سیب فیبر بالا و اجزایی ضدالتهابی دارد.

 

کلم:

سرشار از ویتامین های K ، C و فیبر است، همچنین منبع خوبی از ویتامین B6 و اسید فولیک است. این سبزی در برابر سرطان از شما محافظت کرده و سلامتی قلب و عروق را بهبود می دهد. کلم را به سالاد اضافه کرده و کنار وعده اصلی غذایی سرو کنید.

 

سیر:

سیر به پیشگیری از تشکیل پلاک روی دندان ها، کاهش کلسترول و التهاب کمک می کند. با توجه به عطر و طعم آن، پودر سیر میتواند جایگزینی عالی برای سیر و نمک باشد.

 

پیاز:

سرشار از فلانوئیدها، بخصوص کورستین (quercetin) است ، کورستین یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که می تواند بیماری های قلبی را کاهش داده و از شما در برابر بیشتر سرطان ها محافظت کند. پیاز پتاسیم کمی داشته و منبع خوبی از chromium است، این ماده معدنی به سوخت و ساز کربوهیدرات و چربی کمک می کند.

دکتر نگین از مرکز سلامت

تحریریه مرکز سلامت از مجموعه‌ای از پزشک‌های عمومی و رزیدنت‌های تخصصی برای تولیدمحتواهای خود در زمینه سلامت و بهداشت استفاده می‌کند. با خیالِ راحت این اطلاعات را مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً عبارت زیر را حل کنید *

دکمه بازگشت به بالا